Literatuur op de middelbare school

Kort voor de vakantie werden leerlingen uit twee hogere klassen gevraagd om onder pseudoniemen te oefenen met het schrijven van verhalen. Tijdens de les hebben we besproken wat een pseudoniem is, waarom auteurs ze gebruiken, welke pseudoniemen de geschiedenis in zijn gegaan. De kinderen kozen vervolgens blindelings een kaart met een stijl voor hun verhaal en bijnaam, en dit is het resultaat! Kun jij raden wie er achter deze mysterieuze namen schuilgaat?

De leerlingen van groep 8A feliciteerden de dichter met zijn Jubileum!

Dit schooljaar hadden de kinderen van groep 8A het geluk om de geweldige dichter en leraar Vadim Aleksandrovich Levin te feliciteren met zijn negentigste verjaardag. De leerlingen wensten de levende klassieker een goede gezondheid en een lang leven, en Vadim Aleksandrovich antwoordde ons geïmproviseerd:

Vadim Alexandrovich, nogmaals feliciteren wij u van harte met uw prachtige jubileum!

Maslenitsa!

Dit schooljaar hebben we een groot schoolbreed project ‘Samen Spelen’ uitgevoerd.

De kinderen maakten kennis met diverse spelletjes, sporten, bordspellen en folklore en “uit het niets”, gespeeld in de klassen en in de pauzes, thuis en op het schoolplein.

Veel dank aan onze actieve ouders en leraren die hebben geholpen bij de uitvoering van dit prachtige project en bij het organiseren van een leuke laatste feesten

Maslenitsa!

Muurkrant 2024

Richting de afsluiting van het project “Let’s Play Together!” hoort aanvullende informatie bij dit artikel: broer en zus. Het bevat mijn favoriete raadsels van Victoria. Wie zal het kunnen oplossen? Meer leren!

СКАЧАТЬ ГАЗЕТУ